Open navigation

Styrelsens förslag om utdelning

Styrelsen föreslår att en dividend på 0,48 euro per aktie ska betalas för räkenskapsåret 2019. Moderbolagets utdelningsbara medel uppgår till 993.534.893,15 euro, av vilket räkenskapsperiodens vinst utgör 239.590.080,77 euro. Antalet aktier som berättigar till dividend är 591.723.390. Dividenden betalas i två rater.

Den första dividendraten på 0,24 euro per aktie betalas till aktieägare som på avstämningsdagen för dividendutbetalningen 9.3.2020 är antecknade i aktieägarförteckningen som förvaltas av Euroclear Finland Ab. Styrelsen föreslår att denna rat utbetalas 16.3.2020.

Den andra dividendraten på 0,24 euro per aktie betalas i september 2020. Den andra dividendraten betalas till aktieägare som på avstämningsdagen för dividendutbetalningen är antecknade i aktieägarförteckningen som förvaltas av Euroclear Finland Ab. Avstämningsdagen och utbetalningsdagen fastställs av styrelsen på sitt möte 8.9.2020. Avstämningsdagen för den andra raten enligt de gällande reglerna för det finska värdeandelssystemet skulle infalla 10.9.2020 och utbetalningsdagen 17.9.2020.

divendend.svg